Advisering
Bestuurders, toezichthouders of schoolleiders kunnen altijd individueel of collectief een advies krijgen over de te kiezen koers, een voorgenomen verandering, de wijze van besturen of toezicht houden, de inrichting van een verandering of de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs.
Afhankelijk van de vraag kan dat ook het leveren van een construct zijn, een strategie, een voorstel voor verdere aanpak.
Elk advies is op maat gesneden en gebaseerd op onderzoek. De opdrachtgever bepaalt de reikwijdte van dat onderzoek.
Voorbeelden van recente adviezen:
-
Plaatsbepaling onderwijs binnen een zorgkoepel
-
Haalbaarheid van nieuw opgesteld schoolplan
-
Managementstatuut gefuseerde scholengroep
-
Organisatie- en ontwikkeladvies nieuwe stichting
-
Samenwerkingsmogelijkheden twee scholen
Mede door zijn inbreng waren we goed in staat een goede structuur te ontwerpen die prima bij onze scholen-
groep past
Willem Kuijpers
Voorzitter CvB Meerking Amersfoort
Start van een bijeenkomst met een Toezichthouder:
“Ik houd hier toezicht”, zei de gier, “en sta niets toe.”
De vlo wilde omkeren, maar de gier stond het hem niet toe.
“Ik houd aan alle kanten toezicht”, zei hij.
“Waar moet ik dan heen?”, vroeg de vlo.
“Dat is mijn zaak niet”, zei de gier.
Toon Tellegen, Misschien wisten zij alles. p. 164